środa, 30 grudnia 2015

KRAJANKA MARCEPANOWA

Moja dzisiejsza krajanka to świetna propozycja na drugie śniadanie lub na podwieczorek.  Krajanka przypomina w smaku chlebki marcepanowe, zresztą przeze mnie uwielbiane :) Tu mamy zdecydowanie zdrowszą, domową wersję. Kwestia posłodzenia jest indywidualna, ja dodaję jak zwykle połowę podanej ilości cukru, a częściej słodzę zastępczo miodem lub syropem z agawy, a ostatnio często miodem z pokrzywy. Gorąco polecam ten przepis, bo pracy naprawdę jest niewiele, a efekt wyjątkowo smaczny!




KRAJANKA MIGDAŁOWA (wg przepisu "Ciasta" Moje Gotowanie)
  • 10 dag migdałów bez skórki
  • 10 dag masła
  • 2 jabłka
  • 5 dag pistacji
  • 6 łyżek mąki
  • 10 dag cukru
  • 3 białka


Migdały należy miksować, aż do uzyskania gęstej masy. W rondelku topimy masło, studzimy. Jabłka myjemy, suszymy i kroimy w cieniutkie plasterki (nie obieramy). Pistacje siekamy. 
Mąkę mieszamy z cukrem. Następnie dodajemy roztopione masło, zmiksowane migdały i białka. Ciasto przekładamy do foremek (u mnie rynienka na bagietki, ale mogą być foremki na magdalenki). W każde ciasto wkładamy kawałki jabłka i posypujemy pistacjami. Pieczemy około 15 minut. Po wyjęciu z foremek studzimy na kratce.  

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz