sobota, 30 kwietnia 2016

KOKTAJL MEGA - WITAMINOWY!!!

Dawno czekałam na taki piękny sobotni poranek! Słońce, energia, wyrwałam z rana na.... ryneczek :) Pierwsze nieśmiałe zapachy świeżutkich warzyw, zieleninki, ach... chce się żyć! Zaopatrzona w dwa koszyczki pełne tych pyszności wróciłam do domku żeby rozpocząć festiwal wiosny w mojej kuchni :) Na pierwszy ogień poszła jajecznica na maśle klarowanym z szynką szwarcwaldzką, podgotowanymi szparagami i ogromną ilością szczypiorku. Niebo w gębie....

Potem była pospolita jarzynówka z kalarepką, zieloną pietruchą itd plus pieczona rybka z warzywami. No i w końcu dotarłam - cudny, kremowy koktajl na podwieczorek. Oto przepis:

  • garść szpinaku
  • pół avocado
  • pół szklanki mrożonych malin
  • pół średniej wielkości mango
  • łyżka zielonej pietruszki
  • łyżeczka oleju lnianego
  • 1 banan
  • 1 kiwi 
  • pół szklanki wody kokosowej
  • ewentualnie przegotowana i ostudzona woda do rozcieńczenia koktajlu


Do pojemnika blendera wlewam najpierw wodę kokosową i wrzucam szpinak i mrożone maliny, a następnie długo blenduję na gładki, gęsty krem. Następnie wrzucam po kolei pozostałe składniki pokrojone w niewielkie kawałki i cały czas blenduję. Jeśli koktajl ma być do picia zamiast do spożywania łyżką można dodać dowolną ilość wody i dokładnie wymieszać.
Zapewniam, że koktajl jest fenomenalny w smaku! Dzieciaki za nim przepadają, mojemu Maluchowi mówię, że to budyń ;) Należy pamiętać o dodatku oleju, aby witaminki lepiej się wchłaniały.






Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz