piątek, 6 grudnia 2013

JAGLANE WARIACJE

Jeszcze do niedawna kasza jaglana nie była obecna w mojej kuchni, a wkroczyła do niej dzięki BLW Maciusia. Szukając inspiracji jak podać maluchowi różne rodzaje kasz, natknęłam się na różne propozycje dań z jaglanki. Dzisiejsza "jaglana wariacja" jest propozycją nie tylko dla najmłodszego członka rodziny, ale dla wszystkich. Ciężko ją nazwać przepisem, bo składa się z zaledwie trzech składników, jest moim pomysłem wynikającym "z potrzeby chwili" :)

A zatem gotujemy szklankę kaszy jaglanej (w 1,5 szklanki lekko posolonej wody), przekładamy na talerz, w tym samym garnku podgrzewamy starte na grubych oczkach jabłka (ja lubię więcej jabłek niż kaszy). Przekładamy na kaszę i posypujemy cynamonem. Nasz torcik jest gotowy do spożycia. W wersji BLW sprawdza się rewelacyjnie, Maciuś pałaszuje łapkami, aż uszy mu się trzęsą.

Wersji jaglanki z owocami można oczywiście tworzyć w nieskończoność, ale to właśnie ta jabłkowa opcja u nas sprawdza się najlepiej. Smakuje wszystkim, jest pożywna, bardzo zdrowa i super szybka. Smacznego!

2 komentarze:

  1. Aniu, a jakieś pomysły na inne kasze? Gryczana, kukurydziana? Jęczmienną to jemy w krupniku, a z manną podaję na mleku z rodzynkami i wiśniami, ale z gryczaną i kukurydzianą coś brakuje mi inspiracji. Próbowałam robić placki, ale się rozpadają:( Gdybyś miała jakieś wypróbowane przepisy to super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguś, mam kilka sprawdzonych kaszowych dań dla dzieci, już niebawem się podzielę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń