piątek, 24 stycznia 2014

O KONFITURACH - BEZ LUKRU

już pusty słoik po powidłach...
Ostatnio wyruszyłam szlakiem sklepów w poszukiwaniu dżemu, konfitur, powideł tudzież innych przetworów BEZ DODATKU CUKRU. Moja cierpliwość została wystawiona na ciężką próbę. Przez moje ręce przewinęło się wiele słoików, przeczytałam dziesiątki etykiet i... klops. Spośród naprawdę wielu przetworów jakie wyszukałam, w składzie znajdował się cukier i/lub syrop glukozowo - fruktozowy. Nie wspominając już o całej gamie innych polepszaczy smaku, zapachu i konsystencji. Moją uwagę zwróciły zaledwie trzy, bez dodatku cukru. Oto one:




- KROKUS W zgodzie z naturą "Powidła jabłkowe bez dodatku cukru". W składzie wyłącznie jabłka. Przetestowaliśmy całą rodziną jako dodatek do kaszy jaglanej i smakowało wyśmienicie. Powidła mają lekko kwaśny smak, ale nie wymagają dosłodzenia (cena 9 zł). Na Krokusowym stoisku (w sieci sklepów Spar) znalazłam ponadto "Powidła śliwkowe" również bez dodatku cukru, ponadto kompoty i inne przetwory ale te już z "polepszaczami" smaku. 


- ST. DALFOUR Owocowa Rapsodia "Malina i Granat". To francuskie konfitury produkowane z
naturalnych składników - owoców i soków owocowych. Słodzone zagęszczonym sokiem winogronowo - jabłkowym, bez cukru, konserwantów i sztucznych barwników. W składzie ponadto zagęszczony sok cytrynowy oraz pektyny. W smaku przepyszne, ale cena może odstraszać - 12 zł. Z serii Owocowa Rapsodia można dostać wiele innych ciekawych smaków konfitur, między innymi Pomarańcza i Imbir, Wiśnia, Figa, Jagoda, Truskawka, Pomarańcza z kawałkami skórki pomarańczowej. Również w sieci sklepów Spar.


- ŁOWICZ "Dżem 100% owoców" o różnych smakach - malina, brzoskwinia, czarna porzeczka, figa, wiśnia i truskawka. Dżemy te słodzone są zagęszczonym sokiem jabłkowym. W składzie oprócz owoców i soku jabłkowego znajdziemy zagęszczony sok cytrynowy oraz substancje żelujące - pektyny. Cena 7 zł, powszechnie dostępne w wielu sklepach.

Żmudne poszukiwania niesłodzonych konfitur zainspirowały mnie do stworzenia własnych wyrobów owocowych, oczywiście bez dodatku cukru. I oto już są, stoją w kuchni w słoiczkach i się do mnie uśmiechają :) Już niebawem podzielę się z Wami najprostszym na świecie sposobem na własne, zdrowe musy owocowe.

5 komentarzy:

  1. A wydawałoby się, że co jak co, ale *powidła* to się od zawsze robiło bez cukru... Popieram wypięcie się na sklepowe oszukaństwa i przygotowywanie własnych przetworów (ja to uwielbiam). Czekam zatem na zimowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też czekam na przepisy, bo z dziada pradziada, a raczej babki-prababki w kuchni przetworów owocowych mojej rodziny rządzi cukier. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. My kupujemy te z Łowicza i bardzo nam smakuja, ale oczywiście na Twoje przepisy tez czekamy. Pozdrawiam, Mama A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie mogę się już doczekać przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam smak konfitur ST. DALFOUR, często właśnie te wybieram :)

    OdpowiedzUsuń