poniedziałek, 17 lutego 2014

PIELUSZKI WIELORAZOWE

Każda przyszła mama staje przed niełatwym wyborem sposobu pieluchowania swojego dzieciaczka. Kwestia wyboru pieluszki jest niezwykle ważna w aspekcie pielęgnacji, gdyż tak naprawdę nasz maluszek nie rozstaje się z nią prawie wcale przez wiele pierwszych miesięcy, ba! lat życia. Możliwości jest tak wiele, że można łatwo się zatracić w tym co oferują nam producenci. O pieluszkach jednorazowych pisałam tutaj EKO PIELUCHY, a dziś skupię się wokół modnego ostatnio tematu pieluchowania wielorazowego.
Czy chodzi tylko o modę? Moda modą, ale każda świadoma mama rozpatrując argumenty każdej ze stron wybierze produkt w jej odczuciu najlepszy, a nie modny. O argumentach ZA pieluszkowaniem wielorazowym chciałam Wam zatem dziś słów kilka napisać.


1. Oszczędność. Jednorazowy wydatek na pieluchy wielorazowe jest dość bolesny dla kieszeni ale szybko zwraca się w porównaniu do jednorazówek. Ponadto taką pieluchę może użytkować następny dzieciak w rodzinie lub można odprzedać.

2. Wygodne w użyciu, łatwe w zapinaniu.

3. Forma tradycyjnego pampersa jest dla dziecka wygodna, nie krępuje jego ruchów, ponadto wspomaga prawidłowy rozwój stawów biodrowych.

4. Zużyte pieluszki przechowujemy w zamkniętym pojemniku, wiaderku lub specjalnym woreczku i po uzbieraniu większej ilości pierzemy jak zwykłe pranie w automacie. Aby zniwelować nieprzyjemny zapach w "kubełku", w którym przechowujemy zużyte pieluszki, warto dodać wodę oraz kilka kropel olejku zapachowego.

5. W przeciwieństwie do znacznej większości pieluszek jednorazowych wypełnionych chemicznymi substancjami (nie wszystkie, o czym pisałam we wspomnianym poście), wielorazowe odpowiedniki wykonane są z bezpiecznych dla skóry dziecka materiałów, które przepuszczą powietrze, nie uczulą, nie podrażnią i pozwalają utrzymać właściwą temperaturę ciała.

6. Maluch szybciej wyrasta z pieluszek i przestawia się na nocnikowanie.

Dodam, że do wyprodukowania tradycyjnej jednorazowej pieluszki używa się ropy naftowej, bielonej chlorem miazgi drzewnej z poliakrylanem sodu, substancji zapachowych i barwników do tworzenia kolorowych aplikacji.
W aspekcie wyboru pieluch warto pomyśleć również o dbałości o nasze środowisko. Używając wielorazówek nie tworzymy gór śmieci, które będą zalegać na wysypiskach długie lata. Szacuje się, że w czasie okresu pieluchowania dziecka zużywa się około 6 tysięcy pieluszek jednorazowych, co daje odpady ważące 1,5 tony. Okres ich rozkładu to ponad 500 lat.

Na rynku pieluszek wielorazowych znalazłam m. in. takie, które nie tylko są ekologiczne, ale ich dużą zaletą jest to, że jeden model wystarcza na cały okres pieluchowania. Rozmiar one size rośnie razem z dzieckiem. Takie pieluszki znajdziecie na przykład tutaj:



Jakie są Wasze doświadczenia z pieluchowaniem wielorazowym?

14 komentarzy:

  1. Zdecydowanie polecam pieluch wielorazowe. Świetnie się sprawdzają. Myślę, jednak że większość rodziców przeraża ich koszt. Gdzie można kupić je taniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, pieluszki wielorazowe są wyjątkowo tanie, na cały okres pieluchowania dziecka wystarczy Ci kwota 500 - 2.000 zł, a dla porównania za pampersy zapłacisz od 5.000 do nawet 10 - 15.000 zł, poważnie). Gdzie kupić? Gorąco polecam sklep z pieluszkami wielorazowymi Amedu.pl (www.amedu.pl) - znajdziesz tam kilka rodzajów pieluszek różnych marek, do tego wkłady, ale też inne produkty dla maluchów, np. majteczki treningowe, nocniczki, bibułki, woreczki, a nawet kosmetyki ekologiczne dla dziecka i mamy. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  2. Ja jestem tuż przed zakupem. Dzięki za podaną stronę, całkiem znośne ceny. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielorazowanie jest przefajne! :)
    a ceny bywają różne, promocje da się upolować, poza tym używane pieluszki też da się wyhaczyć na allegro czy bazarkach forumowych...
    u nas jedynie noce bywają z jednorazówkami - Zosia za dużo je w nocy, a skoro tyle wcina to i sika... nawet nocne wkłady nie wytrzymują, musiałabym ją budzić przewijaniem :/ Teraz pytanie, czy odważę się na lanolinowane otulacze wełniane na noc... może, kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łączny koszt jednorazówek to nawet 4000 zł i tony odpadów a Pieluszki Wielorazowe nie przekroczą 500-600 zł na cały okres pieluchowania Zachęcamy wszystkich rodziców do używania Pieluszek wielorazowych i zapraszamy do naszego e-sklepu na www.simed.pl gdzie można kupić pieluszki wielorazowe w świetnych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używałam i takich, i takich. Kupiłam jeden otulaczyk i kilka kompletów pieluch. Byłam bardzo zadowolona. Przy kolejnym dziecku z pewnością będę również korzystała z jednych i drugich. Zajrzałam na stronę - świetne są te otulacze z sowami. I ceny produktów są bardzo przystępne. Ja za swój z przesyłką zapłaciłam blisko 100 zł.

    OdpowiedzUsuń
  6. przy kolejnym dziecku pomyślę za wielorazowymi,przy pierwszym jedynie jednorazowe używałam i używam.Dużo ludzi zachwala to może warto się skusić:)
    zapraszam do mnie http://magiczne-szydelkowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł :) My mamy Nadu i Bobolider. Łącznie mamy 7 pieluszek,ale używamy też jednorazówek na noc i na wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
  8. A my mamy LittlePenguin.eu, świetnie się sprawdzają i już używamy prawie wyłącznie takich!

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę warto spróbować, ja się przekonałam. Kupowałam szyte w Krakowie firmy Babyetta, potem skusiłąm się na tańsze z internetu - Bobolider, niestety okazało się, że są szyte w Chinach. Podobnie cały asortyment oferowany przez Simed - również chińszczyzna. Szukam teraz innych, wytwarzanych w Polsce lub UE, nawet jeżeli cena będzie wyższa. Czy możecie sprawdzić na tych, które polecacie w tym wątku? Z góry dziękuję :-)
    Rzeczywiście wystarczy niewiele pieluszek (otulaczy), do tego zwykłe tetrowe lub wygodniejsze gotowe wkłady.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  10. A mi wszyscy znajomi odradzają wielorazówki- za dużo zachodu i smrodu mówią..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy jakie masz priorytety. Jedną z idei stworzenia pieluszek wielorazowych jest ochrona środowiska i jeśli chcemy chociaż w małym stopniu dodać jakiś plusik od siebie w tej kwestii, to możemy odciążyć środowisko od sztucznych, plastikowych pieluch!

      Usuń
  11. A ja polecam, kupiliśmy 3 pieluszki tej firmy, bo córeczka bardzo sie przegrzewała w upały w jednorazówkach. Mamy takie z samym pulem, bez tego meszku, i bardzo sobie cenimy :)

    OdpowiedzUsuń